Op 12 januari 2011 begint het nieuwe jaar weer met wekelijkse Lishi Tai Chi en Kung Fu lessen weer in het Evertshuis. Ook de lessen Taoïstische Yoga en Ademhaling gaan dan weer van start. Je kunt altijd een keer mee doen voor een gratis proefles.

Lishi is een traditionele Taoïstische bewegingskunst uit China. Hierin komen vormen van Chinese Yoga, Tai Chi, Ademhaling en Kung Fu samen. Beoefening versterkt je fysieke conditie, bevordert je gezondheid, sterkt het zelfvertrouwen en is vooral gewoon heel leuk om te doen. Lishi wordt beoefend door mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Lishi Tai Chi Chuan

Tai chi is een manier om je energie te cultiveren. Eerst leer je de bewegingen, dan de coördinatie met je ademhaling, en dan het gebruik van je natuurlijke kracht. “Het is soms wel hard werken, maar na afloop voel ik me rustig en fris”.

Lishi Feng Shou Kung Fu

Feng Shou Kung Fu is een snelle, lichte en dynamische vorm van zelfverdediging. Terwijl je plezier hebt, ontwikkel je je fysieke en mentale vaardigheden en versterk je je zelfvertrouwen. “De volgende dag loop ik over van energie” .

Lishi K’ai Men en Tao Yin

Met Tao Yin oefen je je ademhaling. Diepe ademhaling en uiterste concentratie vergroten je longcapaciteit en geven je een diep gevoel van rust en ontspanning. K'ai Men is een taoïstische vorm van Chi Kung die van buiten lijkt op yoga. K’ai Men geeft je een gezond en soepel lichaam, waardoor je lekker in je vel zit. “Ik voel me elke dag beter en heb veel minder last van stress”.

De Bodegraafse Lishi club traint elke woensdagavond in het Evertshuis, Spoorstraat 15, Bodegraven. Van 19-20 uur K’ai Men en Tao Yin en van 20-21.30 uur Tai Chi en Kung Fu. Iedereen is welkom voor een gratis proefles. Meer informatie op http://www.lishi.nl.